Bloomersy


Planowanie pierwszego dalekiego i na kilka dni wyjazdu z dzieckiem jest bardzo stresujące. Jak zniesie podróż, czy zaakceptuje nowe miejsce, co i kiedy będzie jeść, na jakie scenariusze się przygotować, ile i jakie zabawki zabrać i na koniec, co spakować do ubrania. Polskie morze, koniec sierpnia, może się zdarzyć wszystko, możemy przejść przez wszystkie pory roku, konieczne są lekkie i ciepłe ubrania. Spakowałam Neli więcej rzeczy niż dla mnie i męża razem. 

Chciałam uszyć Kornelce dres, materiał miałam od dawna. Skończyło się na spodniach, bo nie mogłam znaleźć wykroju na bluzę (znalazłam tylko jeden model z kapturem w Ottobre, nic lepszego nie mogę namierzyć). Wiedziałam, że z mojego szycia może nic nie wyjść, więc już wcześniej zamówiłam jej dres w H&M. Widząc jednak coraz bardziej optymistyczne prognozy pogody, niemal w ostatniej chwili uszyłam chociaż bloomersy na plażę. I to był strzał w dziesiątkę, bo dresów moje dziecko nie nosiło na wyjeździe, a fikuśne spodenki tak :) 

Pierwszy raz sięgnęłam po wykrój z "Kocham Szycie". Spodenki w opisie z bawełny, uszyłam z jerseyu. Prosty wykrój, szybko się szyło, nie przewidziałam tylko jednego, że falbanki przy tak wiotkim materiale i szerokości 5 cm (minus zapas) będą zwisać (możecie to zobaczyć na zdjęciach poniżej). Moja rada: jeśli szyjesz  z lekkiego materiału zmniejsz szerokość falbanek do 3 cm. Ja mam 2 wyjścia, spruć i zmniejszyć te falbany (raczej odpada, nie lubię poprawek i prucia ściegów z overlocka) lub punktowo, niewidocznie je umocować, by mniej się odginały. Zostawiam to do przyszłej wiosny, wtedy i tak będę musiała poluzować gumki.






PODSUMOWANIE
* wykrój 124 KOCHAM SZYCIE 6/2019
* materiał: jersey
* dodatki krawieckie: gumki
* szycie głównie overlockiem i mniej stębnówką

Komentarze

  1. Bardzo fajnie wykonie wyjadł się udał

    OdpowiedzUsuń
  2. Ważne, że widać uśmiech na twarzy dziecka. Takie wyjazdy są potrzebne aby złapać oddech :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć!
    Ale są niesamowicie urocze! A córeczka wygląda w nich przecudnie! :D
    Pozdrawiam
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę świetnie wyglądają! Pewnie uszycie było piekielnie trudne :) Ja nie poradziłam sobie z najprostszą koszulką ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lekka i gustowna stylizacja, akurat na okres letni idealna. Masz doprawdy niesamowicie zbliżony gust do mnie i czuję, że nadajemy na tych samych falach! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty