Pierwsze poduchy


Czy uwierzycie, że choć szyję już 6 lat, dopiero teraz uszyłam pierwsze poduchy ozdobne? Poduszki, poszewki, proste dekoracje są dobre na początek szycia, gdy oswajamy się z maszyną, ja jednak zaczynałam od szycia prostych spódnic, szybko przechodząc do sukienek, które szczerze mówiąc wyglądały raczej koślawo ale z każdą kolejną rzeczą było lepiej. Nie wiem dlaczego nigdy wcześniej nie ciągnęło mnie do szycia elementów dekoracyjnych, jednak teraz, jako przyszła mama otwieram się na nowe projekty, jak właśnie poduchy ozdobne, otulacze i w końcu dziecięce ubranka. Myślę że moja kreatywność będzie rosła wraz z moim skarbem :)

Poduchy uszyłam do pokoju dziecka. Poza ozdobną funkcją, mają być podparciem dla moich pleców w czasie karmienia, więc można powiedzieć, że poduchy uszyłam dla samej siebie. Bardzo chciałam fotel uszak, jedna mąż wpadł na lepszy pomysł i zrobił mi pojedyncze łóżko z oparciem i szufladami w skrzyni. Pokoik jest malutki, standardowy wymiar takich łóżek by się tutaj nie zmieścił. Jako firma robiąca meble na wymiar mogliśmy wykonać taki rozmiar jaki chcieliśmy i zamówiliśmy do niego odpowiedni, również niestandardowy materac. Łóżko jest wygodne do siedzenia i leżenia, zawsze ktoś będzie mógł wygodnie czuwać przy dziecku, a fotel uszak będzie w nowym, większym pokoiku, w nowym domu (przy dobrych wiatrach już za pół roku będę go urządzać). 

Do uszycia poduch użyłam bawełny oraz minky, wypełnienie to tzw. kulka silikonowa. Wykrój na mniejszą chmurkę oraz gwiazdkę pobrałam z tej strony, natomiast większą chmurkę wyrysowałam już samodzielnie z użyciem krzywików krawieckich. Początkowo w każdą poduszkę chciałam wszyć kryty zamek, przez który łatwo włożę wypełnienie ale doradzono mi że to nie ma sensu, bo poduszki mogę wyprać w całości, razem z wypełnieniem. Przy zszywaniu zostawiałam nieduży otwór przez który włożyłam wypełnienie, a później zaszywałam go na prawej stronie. Następnym razem jednak zrobię kryte zamki, będzie bardziej estetycznie.

Poduchy jak na pierwszy raz wyglądają całkiem nieźle ale kolejne na pewno będą wyglądać lepiej ;)

Komentarze

  1. Cześć,
    Bardzo mi się podobają. Szary to teraz bardzo modny kolor do dziecięcego pokoju :)
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mięciutkie idealne na zimę. Całuski, odwiedźcie moją nową stronę: Bądź modna jak celebrytka!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super poduszki :) wyglądają znakomicie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne poduszeczki! Sama muszę się zainteresować tym jak zacząć szyć takie, a wiem że nie jest to trudna sprawa. Trzeba tylko usiąść i pokombinować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne poduchy naprawdę masz talent, a do tego wyglądają na bardzo wygodne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Thanks to my father who shared with me concerning this blog,
    this weblog is in fact amazing.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty