Jesienny płaszcz



Płaszcze już nie są mi straszne ;) Szyjąc już piąty płaszcz jesienny (co wydaje mi się dużą cyfrą jak na moją krótką "karierę" krawiecką), wierzcie mi czułam różnicę, pracowało mi się łatwiej i sprawniej. Z kołnierzem poradziłam sobie znaczne lepiej niż rok temu gdy szyłam płaszcz z jasnej wełny (link do posta). 


Lubię oversize, w luźnych rzeczach nie tylko chowam moje mankamenty ale też zazwyczaj wyglądam na szczuplejszą :) W oversize'owych płaszczach lubię to, że można pod niego sporo ubrać, jakiś grubaśny sweter, zwłaszcza jeśli podszewka jest cieńsza, Raz tylko wszyłam w płaszcz ocieploną pikowaną podszewkę, strasznie się w nim czułam, taka napompowana, otulona watą... W tym płaszczu jest dobra wiskozowa ale nieocieplona podszewka i jest w nim sporo miejsca, mogę się nim ciaśniej i luźniej otulić. To też dobry wykrój dla kobiet w ciąży, mimo zmieniającego się rozmiaru będzie nadal pasował. 
Jeśli ktoś woli ciaśniejsze płaszcze lepiej uszyć o rozmiar mniejszy. W oryginale wykrój jest dosyć długi, ja swój skróciłam o 12 cm, rękawy natomiast wykroiłam bez zmian. Każdy element z wełny podkleiłam flizeliną. Podszewkę wewnątrz kieszeni dokleiłam taśmą do podklejania na ciepło, szkoda ze nie zrobiłam zdjęć z ich wykonania ale  niestety nie było na to czasu. 
Z płaszcza jestem zadowolona, nie wisi smętnie w szafie, noszę go i świetnie się w nim czuję :) Żeby jeszcze ta jesień była łaskawsza w dobrą pogodę...

Aaaa, pod płaszczem mam niedokończoną sukienkę, nie zdążyłam wszyć rękawów ale sweterek świetnie wszystko kamufluje ;)


płaszcz & niedokończona sukienka - ViolettaZ
sweterek - H&M; torebka - Zara
botki - DeeZee; rajstopy - Gatta








PODSUMOWANIE
* wykrój 103 z Burdy 11/2014

* materiał: wełna (80% plus 20% akryl), wiskozowa podszewka
* zużycie materiału: w instrukcji podano zużycie 3,8 m i tyle kupiłam wełny, jednak został mi spory kawałek - w najkrótszym miejscu długości 50 cm, a w najdłuższym 110 cm, przy szerokości 150 cm
* dodatki krawieckie: flizelina, taśma do podklejania na ciepło
* szycie stębnówką, overlockiem oraz ręczne


Komentarze

  1. Violu, wyglądasz przepięknie! Płaszczyk cudo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę przyznać, że naprawdę płaszcz na Tobie wyglada świetnie. Zastanawiałam się, jak będzie wygladać w całej okazałości, ale jestem mile zaskoczona, bo nie przepadam za takimi obszernymi, ale ten wyglada super. Cała stylizacja bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  3. Płaszcz wyszedł rewelacyjny, wygląda bardzo ładnie i świetnie leży, będę szyć kolejny i szukam formy ale tym razem luźnej i może się skuszę na ten model bo bardzo mi się podoba Twoja wersja. Sukienka zapowiada się super i kolor w tym sezonie najmodniejszy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny płaszczyk, zarówno model jak i kolor bardzo do ciebie pasują. Ja w tym roku jeszcze się chyba nie odważę uszyć płaszcza bo myślę że brakuje mi jeszcze wprawy szyciowej ;-) chociaż jak nie znajdę w sklepach żadnego który mi się będzie podobał to może... ;-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny płaszczyk i buty, świetny jesienny look :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiolu wyglądasz wspaniałe, płaszcz bardzo ładny i elegancko odszyty choć podobnie jak Beata ja nie czuje sie dobrze w luźnych fasonach a Ty jak zwykle powalasz jak Ty to robisz ze oversizy tak fajnie na Tobie lezą? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękny płaszcz - lubię takie szerokie klapy !
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. SUPEROWY
    ja mój oddałam do specjalisty..brak czasu :(

    OdpowiedzUsuń
  9. swietny plaszcz ! calosc fajnie zestawiona ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Płaszcz jest świetny!
    Po raz kolejny chylę czoła!

    OdpowiedzUsuń
  11. Rewelacyjny płaszcz!! podoba mi się wszystko, tkanina, kolor, oversize'owy krój. Z resztą cała Twoja stylizacja jest super, i te genialne buty :)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. piękne botki ;) pasują ci takie szarości ;)
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń
  13. To prawda że w oversizowych rzeczach wygląda się szczuplej, to dlatego że wszystko co spod nich wystaje wydaje się w porownaniu z nimi takie drobniutkie :-) Twój płaszcz ma świetny kolor, bardzo przyjemna szarość, bardzo twarzowa, wyglądasz w nim rewelacyjnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ładnie Ci wyszedł, gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Naprawdę piękny płaszcz, zdolniacha z Ciebie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. 5 uszytych płaszczy, to robi wrażenie. Nic dziwnego zatem, że czujesz i widzisz progress. W oversizach rzeczywiście Ci dobrze! A i są funkcjonalne, jak sama wspominasz. Ja uszyłam póki co 2 płaszcze, z tym, że żaden jeszcze z rewersowym kołnierzem, acz przyznam Ci się, że już zacieram ręce na samą myśl podejścia do tego typu wykończenia szyi :-) Raz szyłam, podobnie jak Ty płaszcz z grubą ociepliną , również w rękawach i to był zdecydowanie mój pierwszy i ostatni raz. Brzydko pogrubia, dodaje w barkach... porządna wełenka + nawet cieniutki wełniany sweterk pod spodem to stokroć lepsze rozwiązanie aniżeli gruba ocieplina.

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękny ten płaszcz, tkanina ładna i w modnym kolorze. Buty fajnie dobrane. Super.

    OdpowiedzUsuń
  18. Wonderful post! Beautiful and stylish coat!
    Would you like to follow each other? Follow me on Blog and Google+ and I'll follow you back!
    www.recklessdiary.ru

    OdpowiedzUsuń
  19. WOW, jaki fantastyczny kołnierz! Uwielbiam szarości, dlatego ten płaszcz chętnie sama bym nosiła, a w dodatku super komponuje się z Twoją torebką. Bomba!

    OdpowiedzUsuń
  20. Płaszcz wygląda świetnie! Fajnie się układa na Tobie. Jednak chyba bardziej mi się ta torebeczka spodobała ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. No po takiej ilości uszytych płaszczy to wszytsko idzie jak z płatka :) Świetny płaszcz, idelanie dobrany fason, rewelacyny kołnierz. Szczerze podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Naprawdę piękny płaszcz, zdolniacha z Ciebie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Pięknie wyglądasz <3 a płaszcz.... masz GENIALNY :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Właśnie trafiłam na Twojego bloga i jestem pod wrażeniem:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Great blog you've got here.. It's hard to find quality writing like yours these days.

    I really appreciate individuals like you! Take care!!

    OdpowiedzUsuń
  26. Płaszcz wygląda jakby kosztował fortunę!
    Ten kolor, materiał...przepiękny :)


    https://canoo.eu

    OdpowiedzUsuń
  27. Masz oggromny talent! Super wyglądasz :) Marzę o długim płaszczu, ale przekonałam się, że dziewczynie o wzroście 1.60 on po prostu nie pasuje :( Dlatego jak szukam płaszcza na jesień strona www, wybieram takie przed kolano czy krótsze i wyglądają naprawdę dobrze :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty