Szmizjerka z kamizelką

Szmizjerka z kamizelką, przypadkowy komplet. Osiem miesięcy temu uszyłam sukienkę, nie myśląc wówczas jeszcze o kamizelce i podobnie, szyjąc niedawno kamizelkę, jeszcze nie dedykowałam jej tej konkretnej sukience. 

Kraciasta szmizjerka powstała z miłej w dotyku i cieplejszej wiskozy na podstawie wykroju 1E z "Szycie krok po kroku" 2/2015. Nie przypominam sobie żadnych problemów podczas szycia, więc chyba wszystko poszło gładko. Z efektu końcowego byłam zadowolona, dlaczego więc pokazuję ją dopiero po ośmiu miesiącach? Zrobiłam wtedy zdjęcia w tej sukience ale tak bardzo mi się nie podobały, ja się sobie nie podobałam, że je skasowałam, a szmizjerkę wcisnęłam głęboko do szafy. Po prostu miałam zły okres, nie mogłam ćwiczyć, przytyłam i nie moglam na siebie patrzeć. Ten problem niestety często do mnie powraca, po trzydziestce łatwiej przybrać, trzy razy trudniej zrzucić... 
Nie przynudzając dłużej, o szmizjerce przypomniałam sobie pod koniec lata, ubrałam i od razu polubiłam. Idealnie pasuje nie tylko do nowej kamizelki ale również do żółtego krdiganu uszytego we wrześniu. 



Kamizelka z różowego flauszu miała wszelkie prawo się nie udać, bo materiału było tak niewiele, że nawet na odszycia nie starczyło. Może pamiętacie pierwszy uszyty przeze mnie płaszcz (link do posta), to właśnie po nim pozostała mi niewielka resztka flauszu. Bardzo długo szukałam formy, która by się pomieściła na tym skrawku, nawet rozważałam wykonanie pleców z innej resztki szarego flauszu, by z przodu pozwolić sobie na rewersowy kołnierz ale ostatecznie i słusznie z resztą, uznałam że to nie będzie dobrze wyglądało. Tym samym, miałam tylko jedną możliwość - jak najprostszą formę. Odszycia i cześć kieszeni jak już wspomniałam wykonałam z szarego flauszu, dlatego też szwy wykończyłam szarymi nićmi na overlocku. 



sukienka & kamizelka - ViolettaZ
torebka - Mohito; botki - DeeZee







PODSUMOWANIE

SZMIZJERKA
* wykrój 1E "Szycie krok po kroku" 2/2015

* materiał - cieplejsza wiskoza
* dodatki krawieckie: flizelina, guziki, koronkowa taśma
* szycie stębnówką oraz overlockiem


KAMIZELKA
* wykrój 106 Burda 12/2015

* materiał - flausz
* dodatki krawieckie: flizelina
* szycie stębnówką oraz overlockiem

Komentarze

  1. Piękny zestaw, a długa koszula w kratę jest boska <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Napotykam co chwilę różne realizacje tej koszuli ze Szkoły Szycia i sama nie wiem czemu jeszcze jej nie uszyłam ! :-) A szmizjerka + krata na jesień to zestawi idealny. Bardzo mi się w niej podobasz :-) Fanką flauszowych kamizelek może nie jestem, ale takich szmizjerek - zdecydowanie ! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. No super, koszula wspaniała, rewelacyjnie leży :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie no, ta szmizjerka jest cudowna! Uwielbiam twoje sukienki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie prezentuje się ten zestaw :)
    sensiblees.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładne rzeczy uszyłaś, sukienka jest ślicznie odszyta i ta krateczka jest taka wdzięczna, kamizelka w swojej prostocie jest idealna. Ładnie to wszystko wypracowałaś. Z chudnięciem to wiem jak jest po trzydziestce, ale to jeszcze da się zrobić, po czterdziestce natomiast, można prawie nie jeść a tyć, jest jeszcze weselej. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny zestaw, bardzo podoba mi się kratka w sukience. Wszystko ładnie się komponuje ze sobą, buty super!
    Co do wagi, ja po 30 schudłam do 50 kilo przy wzroście 170,(nie byłam chora, tak po prostu) ale jak urodziłam 3 dziecko majac 36 to już niestety nie mogę zrzucić do dziś, czyli od 10 lat walczę z wagą i nic sie nie udaje.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny zestaw. Szmizjerka świetna i widać że idealnie odszyta. Kołnierzyk, mankiety i dziurki na guziki to jest to czego się boję najbardziej ;-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj bardzo podobają mi się Twoje najnowsze uszytki!! :) Zarówno szmizjerka, jak kamizelka są super :) Bardzo podoba mi się też Twoje połączenie kolorów, nosiłabym ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie sobie uświadomiłam, że bardzo potrzebuję takiej szmizjerki :-) Inspirujesz!! Piękne są te szarości :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastyczny zestaw, bardzo lubię połączenie różu z szarością. Przymierzam się do uszycia podobnej kamizelki, muszę sprawdzić czy mam ten wykrój u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zestaw bardzo ładny, a szmizjerka cudowna! :)
    Nie znam się na szyciu, ale przyznam szczerze, że uszyte przez Ciebie ubrania są naprawdę ładne! Sama w przyszłości planuję szyć sobie ubrania :)
    Wyglądasz zachwycająco! W końcu widzę prawdziwą kobietę - z krągłościami! :)
    Powodzenia w blogowaniu i ściskam cieplutko Kochana! :)
    http://gloryhaul.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. super stylizacja! obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super zestaw pięknie wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty